Короче все было так же как и у вас
Помыл все что мона поменял почти тожа ( свечи фильтра все и т.д.)
В конечном итоге решил добратся до регулятора холодного пуска( FAST Idle )
что самое интересное на теплом двигателе ( на ощупь - ну примерно 22 С) заслонка уже приоткрыта была)
Закрутил регулировочный винт на 4,5 оборота и выровнял упорную планку (согнута чуть была) и что вы думаете все стало ОК.
Но это грубая регулировка в -24 оборотов чуть не хватает при заводке сразу падают до 800-900 а потом выходян на наманый уровень.
Рекомендую поступить немного правильнее и отрегулировать по меткам
Fast Idle Cam (FIC) Inspection and Adjustment
1. Turn ignition switch “ON”.
2. See “COOLAN TEMP/S” in “DATA MONITOR” mode
with CONSULT.
3. Start engine and warm it up.
When engine temperature is 80±5°C (176±9°F), make
sure that the center of mark qA is aligned with mark qB
as shown in the figure.
OR
1. Turn ignition switch “OFF”.
2. Disconnect engine temperature sensor harness connector
and check resistance as shown in the figure.
3. Start engine and warm it up.
When the resistance of engine temperature sensor is
0.26 to 0.39 kW, make sure that the center of mark qA
is aligned with mark qB as shown in the figure.
I If NG, adjust by turning adjusting screw.
Adjusting screw tightening torque:
0.98 - 1.96 N×m (10 - 20 kg-cm, 8.7 - 17.4 in-lb)
Stop engine.
5. Turn ignition switch “ON” and see “COOLAN
TEMP/S” in “DATA MONITOR” mode with CONSULT.
6. When engine temperature is 25±5°C (77±9°F), make
sure that the center of mark qA is aligned with mark qC
as shown in the figure.
OR
5. When the resistance of engine temperature sensor is
1.65 to 2.40 kW, make sure that the center of mark qA
is aligned with mark qC as shown in the figure.
I If NG, replace thermo-element and perform the above inspection
and adjustment again.